Alla inlägg den 20 september 2017

Av veronica - 20 september 2017 15:00

RC balans pass 14


Jag vill ha mer fokus framåt och mindre titta på matte när det gäller RC träningen. Jag har testat med tunnel som han har driv till men jag tycker fortfarande att han tittar på mig om jag ligger bakom. Så jag satte ut PNU framför ganska nära till en början som han ska snurra runt efter sitt target beteende. Vips fick jag fokus framåt och 100% träffar på mina pass oavsett om jag var före, lite bakom eller jämsides.

Kan det vara så lätt eller var det ett lyckligtvis sammanträffande?

I vilket fall var jag snabb och höja balansen 5 cm till nästa pass. Så vi märker väl nästa gång om det fungerade eller inte.

Nu kör vi PNU framför...



Presentation

Omröstning

Vad vill du helst att jag ska skriva om?
 vallnings inlägg
 agility inlägg
 Trick och tips inlärning
 tips för bättre hundmöten
 näringslära och barf
 vardags träning
 nosework inlägg
 nosativerings tips
 fysträning utomhus
 fysträning inomhus
 tips för bättre inkallningar
 tips för antijakt träning

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards