Alla inlägg den 14 september 2017

Av veronica - 14 september 2017 15:00

Den 19-20 var vi och tävlade på Frövi. Vi stod både och sålde leksaker och tävlade.

Vi diskade alla 4 loppen så resultat mässigt sög vi big time. Men känslan när vi körde var god. Han hade med sig huvudet ut på plan och var inte överhettad. Tyvärr höll jag en lågnivå på min handling då jag trots att jag kunde banan springer på den raka linjen när hunden ska runt. Sådant kan få en att go bananas över sig själv.

Jag hade redan ställt in mig på att vi skulle diska oss på Ag 2 på balansen och det gjorde vi om vi inte var diskad innan. Första loppet hade de satt slalom och gungan väldigt tight ihop vilket jag direkt såg att vi skulle få problem med. Där måste vi göra en jätte tight sväng och få bort honom från linjen till slalomen som han kommer att få. Disken kom som ett brev på posten... vilket för den delen kan vara ett yttryck som är så förlegat i sin betydelse ;P.

Andra loppet blev inte filmat och är numera bortglömt.




På söndagen hade vi en jätterolig hoppklassbana som jag då gjorde bort mig på...



Agilitybanan diskade vi oss på balansen då jag hade bestämt att han ska inte bara stanna utan göra flera nosduttar. Det ville han inte göra utan trodde att det räcker att stanna till, så jag tog upp honom direkt. Jag var så fokuserad på att diska honom där att jag inte lade märke till en stående hund i starten. HALLÅ!!!



Men känslan var ändå överlag god då jag kände att vi var ett team och inte en helt galning som sprang runt på plan var helst han behagar på...




Presentation

Omröstning

Vad vill du helst att jag ska skriva om?
 vallnings inlägg
 agility inlägg
 Trick och tips inlärning
 tips för bättre hundmöten
 näringslära och barf
 vardags träning
 nosework inlägg
 nosativerings tips
 fysträning utomhus
 fysträning inomhus
 tips för bättre inkallningar
 tips för antijakt träning

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards