Alla inlägg den 18 september 2017

Av veronica - 18 september 2017 15:00

Denna bana byggde jag för vecka 36 men hann inte filma förrän vecka 37. Det var en bana med 5-7 meter till hindren vilket gjorde att jag måste använda mig distanshandling på en del av raksträckorna. Jag bytte ut långhinder mot en oxer då jag ännu inte har ett långhopphinder. Det var olika sorts hinder på ritningen och ett av hindren var dubbelpinnande så jag tänkte att det är alltid bra om man mixar upp det lite.


Scoobie gick faktiskt hyfsat på banan och det svåraste var att han sög på fel hinder som stod bredvid varandra vid en sväng som jag låg långt bakom.


Swischen delade jag upp banan för, då den innehöll en del klurigheter som vi inte tränat. Han gör RC på A-hindret jättefint på den höjden som vi är på förstås. Gungan har han även fått gjort i sekvens och klarat av kontaktfältsbeteendet utan någon target idag. Slalomen har han fått in på 5:e pinnen något konstigt rörelse mönster som gör att han skuttar men bara den... Vilket vi återkommer med i ett annat inlägg.

Han hoppar lite skuttigt med bakdelen vilket vi måste ta tag i.



PS  glöm inte bort att de andra blogginläggen är tidsinställda och dyker upp varje dag vid 15:00 utan någon fb annonsering.



Presentation

Omröstning

Vad vill du helst att jag ska skriva om?
 vallnings inlägg
 agility inlägg
 Trick och tips inlärning
 tips för bättre hundmöten
 näringslära och barf
 vardags träning
 nosework inlägg
 nosativerings tips
 fysträning utomhus
 fysträning inomhus
 tips för bättre inkallningar
 tips för antijakt träning

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards