Alla inlägg den 29 augusti 2009

Av veronica - 29 augusti 2009 19:49

Igår när jag satt och åt frukost såg jag grannkatten komma gåendes in på tomten. För att den inte ska revirpinka vid vår ingång skyndade jag till dörren och shasade samtidigt som jag slog ut med höger arm. Vad jag inte riktigt tänkte på var min hund bakom mig som såg min arm ut och gjorde en rivstart till katten eftersom det var ju det matte gav signal om. Armen används ju både till rutan, apporteringen med dirigeringen. Min hund är ju annars inte alls intresserad av katter då hon är uppvuxen och uppläxad av en. Jag måste säga att det var både fart och presision i hennes utförande.  Jag ropade lite skamsen tillbaka min hund och insåg att det var alldeles för tidigt för matte att kunna se några konsekvenser av sitt handlande denna  morgonen.

Presentation

Omröstning

Vad vill du helst att jag ska skriva om?
 vallnings inlägg
 agility inlägg
 Trick och tips inlärning
 tips för bättre hundmöten
 näringslära och barf
 vardags träning
 nosework inlägg
 nosativerings tips
 fysträning utomhus
 fysträning inomhus
 tips för bättre inkallningar
 tips för antijakt träning

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards