Alla inlägg den 11 augusti 2009

Av veronica - 11 augusti 2009 18:57

Jag hade inga höga förväntningar på rolighetsgraden på denna bok. Men den var faktiskt bitvis mer intressant än förväntat. Första delen gick genom MH och MT hur de olika testen ser ut. Det finns vissa likheter dem emellan så det blir lite väl mycket upprepning på slutet. Andra delen gick igenom de olika testens delar och vad är det meningen att man ska kunna utläsa. Det blev ganska jobbigt att läsa om då mycket blev upprepningar från kapitlet innan eller byggt på ett av de testen som var innan. Del tre var den intressantaste biten att läsa. Här kan man väl säga att påsen knöts ihop med syftet med testen vad man kan utläsa och vad det har för betydelse för för ens egna träning med hunden. Här var det mycket tips som kom in och till min förvåning var de alla uppbyggda på positivförstärkning och negativtstraff. Inte några ledarskapsteorier eller korrigering så långt ögat kunde se.....

Avslutet var uppbyggt på en avhandling av Svartberg om tillförlitligheten på testen och dess resultat.


Nu har jag kastat mig över nästa bok Fysikträning för hund.

Presentation

Omröstning

Vad vill du helst att jag ska skriva om?
 vallnings inlägg
 agility inlägg
 Trick och tips inlärning
 tips för bättre hundmöten
 näringslära och barf
 vardags träning
 nosework inlägg
 nosativerings tips
 fysträning utomhus
 fysträning inomhus
 tips för bättre inkallningar
 tips för antijakt träning

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards