Alla inlägg den 12 augusti 2009

Av veronica - 12 augusti 2009 20:58

Idag var det första dagen på vårt nya träningsupplägg. Imorse sprang jag skogsrundan istället för att gå den i rask takt. Hunden sprang glatt framför mig, jag flåsande och önskade att det var slut. Jag har lagt upp sträckor där jag springer och där jag går och förhoppningsvis kommer jag inom en månad att springa hela rundan.

Ikväll pysslade jag med lite shaping och istället för att jobba mot något föremål jobbade vi med med helt utan saker. Det är vi alldeles för dåliga på och behöver träna på. Så jag jobbar nu med hopp/stå som är så populärt. Hon sprang runt lite grann och letade någon sak att hitta på något med och till slut hoppade hon på mig i frustration så jag köpte det och fick början till ett hopp/stå. För att få henne att sluta hoppa på mig så tar jag ett kliv bakåt precis när hon erbjuder hoppet så att jag kan klicka för att tassarna far i golvet. Och genast sjönk hoppen mot mig i antal och bara ett hopp upp rätt i luften började att komma.

Såg oxå hur jag kan använda mig av ingångarna för att få henne att backa mellan benen. Hon gör fina snitsiga ingångar och om hon får påbörja dem kan jag flytta mig i läge och klicka. Min observations förmåga har förbättrats väsentligt under året. Det bara poppar upp saker under träningens gång som jag ser och får till en början av något som vi kan göra något annat av. Det är kul.

Presentation

Omröstning

Vad vill du helst att jag ska skriva om?
 vallnings inlägg
 agility inlägg
 Trick och tips inlärning
 tips för bättre hundmöten
 näringslära och barf
 vardags träning
 nosework inlägg
 nosativerings tips
 fysträning utomhus
 fysträning inomhus
 tips för bättre inkallningar
 tips för antijakt träning

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards