Alla inlägg den 9 augusti 2009

Av veronica - 9 augusti 2009 18:18

Igår hade jag min klickerintroduktion för 8 Sheltieägare. Detta var ett gäng noviser i vad allt om hundträning skall sägas. Det var mycket som snurrade i skallen på dem efter dagens sluts. Att belöningen skulle komma efter klicket var inte det lättaste alltid och att få hunden bjuda frivilligt utan att matte knåpar med kroppen inte heller. Det var ganska roligt att titta på dem och ibland blev man full i skratt när matte lutar sig över hindret med pipleksaken utan att de själva är medvetna om att de lockar över hunden. De ser så förvånade ut när intruktören talar om att nu lockar du igen. Plastpåsar i fickorna kommer jag numera skicka ut en skrivelse om innan att de är totalt förbjudna. Det är verkligen djävulens påfund när det kommer till klickerträning.

Presentation

Omröstning

Vad vill du helst att jag ska skriva om?
 vallnings inlägg
 agility inlägg
 Trick och tips inlärning
 tips för bättre hundmöten
 näringslära och barf
 vardags träning
 nosework inlägg
 nosativerings tips
 fysträning utomhus
 fysträning inomhus
 tips för bättre inkallningar
 tips för antijakt träning

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards