Alla inlägg den 19 april 2009

Av veronica - 19 april 2009 13:39

Idag gjorde jag lite annorlunda ville arbeta med uthållighet och se vad som fungerar i programmet och inte. Så jag hade externbelöning vid väskan. Jag har börjat med att efter momentens slut att rufsa om vid bogen och säga ett glatt -duktig tjej innan belöningen kommer. Vilket har gett en förväntan på belöningen nu när jag rufsar om henne där fram.  Vid  tävling vill jag kunna utnyttja denna förstärkning jag har byggt upp som en belöning som kan hålla hennes förväntan uppe längre in i programmet.

Jag gjorde momenten i ordningsföljd. Linförigheten går alltid att fila och förbättra men jag är nöjd med hur hon håller positionen. Dumrutan är vi ju inte klara med ännu men vi har kommit så långt att det fungerar med sitt,ligg utan några förberedelser innan. Inkallningen behöver vi också fila på då hon gärna ställer sig själv vid koner på första försöket. En andra gång får man ju inte på tävling så...

Rutan var perfekt idag.

Apportering med fjärrdirigeringen gjorde jag idag väldigt svår. Högt gult gräs så apporterna syntes dåligt och 3 meter bakom stod rutan och lockade som vi precis skickade in henne i. Så jag hade trott att det här skulle hon minsann gå på en nit men hon sprang rätt ut till höger plockade apporten och full fart in. Vad säger man! Det kan ju inte bli bättre än så här.

Ingen metall då hinder saknades vid träningsplatsen. Sedan vet jag ju att det är en av våra grenar där vi får leva med att vara glad om hon plockar den. Vittringsprovet inga problem, fortfarande tar hon upp pinnen lite slarvigt så det blir ett omtag där. Fjärrdirigeringen satt som smäck.

Avslutade vi med en promenad i Lejondalsslingan.

           

Presentation

Omröstning

Vad vill du helst att jag ska skriva om?
 vallnings inlägg
 agility inlägg
 Trick och tips inlärning
 tips för bättre hundmöten
 näringslära och barf
 vardags träning
 nosework inlägg
 nosativerings tips
 fysträning utomhus
 fysträning inomhus
 tips för bättre inkallningar
 tips för antijakt träning

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards