Alla inlägg den 6 april 2009

Av veronica - 6 april 2009 20:55

Står nu i valet och kvalet att strunta i mina baklängeskedjor och återgå till det "gamla". Det känns som jag aldrig får skörda frukten från mitt träning. Kedjorna spricker hela tiden, det är faktiskt svårt att tro att vi tränade för ett år sedan och var 0,5 poäng från ett första pris, då vi till och med nollade apporteringen med fjärrdirigeringen. Nu klarar hon inte ens av att sätta sig på kommando. Jag har helt enkelt fått träna som om hon inte vet vad ett sättande är idag. Vi har arbetat med baklängeskedjor mindre än ett år det är kanske för mycket begärt att tro att det konceptet köpes när man tränat i framlängeskedjor i nästan 5 år. Får sova på saken....

Det enda enda positiva idag var att hon kunde ligga tyst och titta på när matte dirigerade och hjälpte andra ekipage på plan.

Av veronica - 6 april 2009 15:46

Har satt igång ett storkok av hundgodis igen. Denna gång ett oxhjärta. Det är verkligen ett stort hjärta och jag får nog se framemot en timmes jobb med att skära den i småbitar. Fick en påse med kycklingnackar av Mary igår som jag tänker lägga i maten och ha när jag tränar ikväll. Det är mycket glukosamin i kycklingnackar som är bra för skelettet och hundens leder. Det är detta man brukar ge hundarna i fodertillskott när de börjar bli till åren.

Presentation

Omröstning

Vad vill du helst att jag ska skriva om?
 vallnings inlägg
 agility inlägg
 Trick och tips inlärning
 tips för bättre hundmöten
 näringslära och barf
 vardags träning
 nosework inlägg
 nosativerings tips
 fysträning utomhus
 fysträning inomhus
 tips för bättre inkallningar
 tips för antijakt träning

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards