Alla inlägg den 5 april 2009

Av veronica - 5 april 2009 14:26

Nu har vi kommit så långt att hon hoppar i med båda baktassarna i skålen. Ja, hon tar dem inte en och en utan hoppar i jämfota med dem. Blir intressant hur hon ska lösa tre tassar i skålen eller fyra?

Av veronica - 5 april 2009 13:57

Åkte till Mary. Hon hade besök av Margareta från Umeå som går tränarutbildningen 2 hos Fanny med Mary. Hennes Australien Shepard var jättefint tricolor färgad. Lite ovanligt att se just dem i de färgerna.

Mary och hon körde sin diskrimineringsuppgift. För övrigt samma uppgift om vi hade på träningstekniken med Fanny.

Sedan tränade Mary sitt stanna och Margareta visade upp sitt stå som kom från hoppa. Vi kunde konstatera ganska snabbt att hennes stå var avståndbundet. Det bjöds på enbart samma avstånd från matte hela tiden oavsett när hon gav kommandot. Så där blev det till att generalisera övningen till olika avstånd i läxa. Jag gjorde några rutskick. Typiskt att min hund hittade godisspill på backen innan så hon gick mer med snoken att leta godbitar än att aktivt leta efter rutan. Så jag fick gå fram och skicka från kort avstånd två gånger för att det skulle bli raka skick ut till rutan. Annars fick min sitta i Marys bur och titta på.  Jag funderar allvarligt på  köpa en tygbur för att slippa allt detta skällande som inte alls avtar för att jag ignorerar och belönar de få korta stunder hon bjuder på tystnad.

Mary och jag bytte litteratur med varandra. Jag lånade jätteboken Coaching People to train their dogs av Terry Ryan. Efter den är läst blir det Fight och Control unleashed som jag vill läsa.

Presentation

Omröstning

Vad vill du helst att jag ska skriva om?
 vallnings inlägg
 agility inlägg
 Trick och tips inlärning
 tips för bättre hundmöten
 näringslära och barf
 vardags träning
 nosework inlägg
 nosativerings tips
 fysträning utomhus
 fysträning inomhus
 tips för bättre inkallningar
 tips för antijakt träning

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards