Alla inlägg den 25 februari 2009

Av veronica - 25 februari 2009 13:47

Nu har jag kedjat ihop alla moment utom dumrutan. Den ska jag vara djärv och kedja ihop imorgon. Idag körde jag frys och jobbade mera med att hon skulle hålla positionen. Det felades bara första gången sedan trillade poletten ner. Det är trots allt ingen nytt egentligen, utan behövdes bara generaliseras till det hon redan kan. Tränade förstås delkedjan i dumrutan, det gick mycket bättre idag. Idag gjorde hon inga fel i början alls.

Imorgon tänker jag lägga på metallapporten på vår slut-kedja. Varför vänta när vi är på gång.  Vill gärna börja med uthållighetsträning i början av vår träning och detta passar bra med tre-kedjan som vi bygger ihop.

Körde 2 inkallningar idag och fortfarande ser jag ingen tendens till att hon ska tjuva på läggandet. Har lagt mycket på fartfyllda belöningar efter momenten under denna vecka och det har gett resultat. Min hund till och med flåsade idag på slutet av träningen idag. Utan att matte inte själv var trött!!!

Körde rutan och det gick jättebra. Fick bryta en gång mot konskicket för att hon travade ut men annars perfekt. Idag körde vi med en markerad ruta det är mycket lättare för henne att hitta mitten då. Hon blir mycket säkrare och drar inte iväg mot konerna. (4/5-80%)

Höger apport (4/5-80%) Första skicket sprang tog hon åt höger som hon skulle, vek sedan av mot mitten apporten. Så där bröt vi, sedan gick det bra.

Plats beteendet 4/5-80%

Högerförflyttningarna 18/20-80%


Att tänka på: passa sig för att vända på huvudet för att kolla i spegeln. Gå rakt fram mot spegeln för att kunna titta istället. Den lilla sneglingen mot spegeln är en stark miljösignal på vad komma skall till hunden. Matte tittar rakt fram, ligg (eftersom matte är säker på att hunden lägger sig) ,matte vrider på huvudet lite för att kolla spegeln (för att matte inte vet om hon verkligen satt sig eller står), sitt

Presentation

Omröstning

Vad vill du helst att jag ska skriva om?
 vallnings inlägg
 agility inlägg
 Trick och tips inlärning
 tips för bättre hundmöten
 näringslära och barf
 vardags träning
 nosework inlägg
 nosativerings tips
 fysträning utomhus
 fysträning inomhus
 tips för bättre inkallningar
 tips för antijakt träning

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards