Alla inlägg den 9 februari 2009

Av veronica - 9 februari 2009 21:33

Det har inte inte blivit så mycket fysträning för min hund som jag hade tänkt under dessa två veckor. Framför allt verkar det innebära att jag får mer träning än min hund när det ska bli till.

Har gått långpromenader med kompisar med hund i hopp om att min hund ska hänga på deras hundar. Men jag ska erkänna att jag avundsjukt ser på när deras hundar röjer in i skogen och springer 7 gånger så långt som vi går medan min hund trippar två meter framför mina fötter. Skulle jag sätta på min hund en stegmätare skulle det inte förvåna mig om jag gått längre än min hund. I lördags packade jag ihop matsäck och satte på mig ett par förvånade skridskor som inte används på fyra år. Vi åkte på Lejondals sjön som har ett plogat spår. Där fick man upp lite fart och min hund kunde springa i snön bredvid. När vi kommit runt banan var jag svettig och rumpan var fastare än någonsin i kramp. Min hund hade inte ens anständighet att flåsa. Det var ju min hund som skulle få all fysträning inte jag!!!


Presentation

Omröstning

Vad vill du helst att jag ska skriva om?
 vallnings inlägg
 agility inlägg
 Trick och tips inlärning
 tips för bättre hundmöten
 näringslära och barf
 vardags träning
 nosework inlägg
 nosativerings tips
 fysträning utomhus
 fysträning inomhus
 tips för bättre inkallningar
 tips för antijakt träning

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards