Alla inlägg den 6 februari 2009

Av veronica - 6 februari 2009 19:02

Inkallningen fungerar fortfarande inte som den ska. Så det är bara att bryta upp kedjan igen. Hon erbjöd denna gång frivilligt ligg det var nytt. Det hjälper heller inte att bryta och göra om, hon gör om samma fel??? Är det crossoverhunden som slår igenom?Körde lyssnar övningen det går bättre och bättre. Ligg och sitt sitter 100% nu, så nu tog jag in fryskommandot. Då blev det lite svårt igen.Sedan tränade vi med vittringspinnen. Använde mig av knuten hand och öppen hand. Hon fick ta upp pinnen min hand öppnades sedan sprang jag baklänges med handen öppen om hon tog omtag eller rullade med pinnen stängdes handen snabbt. Det är väldigt tydligt för min hund vad det är hon gör som får godishanden att stängas. Ska köra några gånger till sedan kan jag använda mig av klickern när vi springer.Körde 5x2 repetioner av platsbeteendet. Idag jobbade vi med snabba lägganden ner i backen med hakan i backen. Måste behålla tempot ner och inte bara träna tidsperspektivet man får variera träningen lite för att behålla det snabba läggandet ner.

Presentation

Omröstning

Vad vill du helst att jag ska skriva om?
 vallnings inlägg
 agility inlägg
 Trick och tips inlärning
 tips för bättre hundmöten
 näringslära och barf
 vardags träning
 nosework inlägg
 nosativerings tips
 fysträning utomhus
 fysträning inomhus
 tips för bättre inkallningar
 tips för antijakt träning

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards