Alla inlägg den 18 februari 2009

Av veronica - 18 februari 2009 21:35

Idag lade jag på vittringsprovskedjan på fjärrdirigeringkedjan som en enhetligkedja. Det gick väldigt bra, man ser nu att när jag tar fram kopplet så är hon inne i belöningstänket och väntar på varsågod. Hon hade galopp ut till pinnarna fint nosarbete och plockade pinnen säkert och galopp in. Fint avslut. Idag hade hon faktiskt bra tempo och attityd träningen igenom. Körde 3 inkallningar och blev så sugen på att testa att lägga på den sista kedjan igen. Så jag gjorde detta och det gick jättebra. Vilket snyggt ställande jag har fått.

Körde tre skick till rutan och blev så glad över att det fungerar så bra att jag lade på den sista biten på den kedjan också och det gick jättebra. Det ska baklängeskedjas nästa gång ordentligt. Sedan kom vi till dumrutan som jag hade bestämt att vi skulle börja baklängeskedja ihop några av delarna. Vilket jag är glad att vi började med för då visade det sig att vi har lite att fila på innan vi kan göra detta. Hon var riktigt tänd på slutet av friaföljet av dumrutan och började trycka på och ploga lite framför mig. Men jag tror jag låter det vara efter ett långt elit frittfölj på tävling kan man alltid hoppas att hon ligger på det sättet. Problemet med min hund är att hon ska hålla hela programmet och inte "gå ner sig". Brukar inte ha några problem av det andra slaget.

Tränade fryskommandot, tänkte att jag skulle testa utan någon hjälp men det fick vi tänka om. Vi får arbeta på flytnivå ett tag innan vi kan börja generalisera detta.

Platsbeteendet har fortsatt att utveckla sig, idag gick jag utanför planen i mörkret och stod en stund innan jag gick tillbaka. Har tagit fasta på Marias tänk om att få hunden vilja att man ska lämna den för att då först kommer belöningen när matte lämnat och kan komma tillbaka.

En trevlig träning idag alltså!

Presentation

Omröstning

Vad vill du helst att jag ska skriva om?
 vallnings inlägg
 agility inlägg
 Trick och tips inlärning
 tips för bättre hundmöten
 näringslära och barf
 vardags träning
 nosework inlägg
 nosativerings tips
 fysträning utomhus
 fysträning inomhus
 tips för bättre inkallningar
 tips för antijakt träning

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards