Alla inlägg den 8 februari 2009

Av veronica - 8 februari 2009 20:51

Körde fjärrdirigeringen tävlingsmässigt först. Sedan gick vi över till tävlingsläge. Började med att köra 10 skick till rutan. Hon går fint in i mitten av konerna nu. Kunde bryta när hon stannade för tidigt och resultatet blev bättre. (8/10- 80%) Körde med belöningsplaceringen bakom rutan men kände inte att den hade någon effekt då hon i de fyra första skicken inte ens visste om att den var placerad där. Men det är en träningsak. Det kommer bli bättre när hon förväntar sig att den kan ligga bakom och att man kan få varsågod ibland.

Sedan körde vi konskick med belöningsplacering. Körde mest klick och belöning vid mig. Första skicket är alltid det långsamaste, de andra hade hon fin fart ut. Två av dem ställde hon sig tidigare än mitt kommando och jag bröt. (8/10-80%)

Körde frys vid min sidan men tog fram beteendet först när jag gick baklänges. Det är inte riktigt pålitligt ännu för att köra oförberett känner jag. När jag kört några repetioner baklänges vände jag upp den till sidan och det gick bra. (9/10-90%)

Körde höger och vänster på targetplattor. Denna gång tänkte jag på vad som gjorde det så svårt förra gången och hade hunden sittandes när jag gick och lade ut dem framför henne. Så nu visste hon vad som förväntades och inte sprang och letade efter en ruta. Det gick mycket bättre. (8/10- 80%) Inget lotteri denna gång alltså.

Sedan tog jag och gjorde lyssna övningen och sitt var 100% men läggadet var inte populärt det var slaskigt och blöt på plan så jag antar att det bidrog.

Körde tre luktdiskrimineringar och hon tog rätt pinne varje gång men tredje gången sprang hon med munnen öppen på varje pinne så den godkänns inte med mina kriterier.

Kedjade ihop pinnhämtning och ingång med varandra. Inga omtag när godishanden är framme. Nu måste jag köra godishand ibland, ibland inte men med samma kriterier.

Plats körde jag 5x2 repetioner. Då det var blött tog jag och sänkte tid kriteriet på de sista repetionerna. Det var smart gjort då hon inte alls gillade att ligga i slasket. (8/10-80%)

Presentation

Omröstning

Vad vill du helst att jag ska skriva om?
 vallnings inlägg
 agility inlägg
 Trick och tips inlärning
 tips för bättre hundmöten
 näringslära och barf
 vardags träning
 nosework inlägg
 nosativerings tips
 fysträning utomhus
 fysträning inomhus
 tips för bättre inkallningar
 tips för antijakt träning

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards