Alla inlägg den 26 januari 2018

Av veronica - 26 januari 2018 20:56

Förra veckans pass av vito game.

Vi började med 30 cm bredd. Ibland döljs hans tassar av konen och jag tror att han får träff så en kon skulle räcka för att ta bort de missarna från min sida. Vilket jag ändrar av i slutet av mitt pass och färre fel från min sida. Jag hade längre avstånd från början och fick flytta fram då farten runt blev lite mycket i början och kräver mer kroppskontroll än han just nu har. När vi fått flyt minskade jag ner plattformen till hälften så runt 15 cm bredd. Jag kommer jobba med den plattformen på kort avstånd bara för att öka förståelsen för kriterierna sedan tar jag tillbaka den andra plattformen men utökar avståndet. Det är den jag kommer att jobba med i slutändan.


Presentation

Omröstning

Vad vill du helst att jag ska skriva om?
 vallnings inlägg
 agility inlägg
 Trick och tips inlärning
 tips för bättre hundmöten
 näringslära och barf
 vardags träning
 nosework inlägg
 nosativerings tips
 fysträning utomhus
 fysträning inomhus
 tips för bättre inkallningar
 tips för antijakt träning

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards