Alla inlägg den 14 januari 2018

Av veronica - 14 januari 2018 20:00

Vi har kört några pass på plattformen till och nu börjar det likna något. Hans stående från sitt har utvecklats från att befinna sig med 6-7 cm från silvertejpen med bakbenen börjar han nu stå på silvertejpen eller bara befinna sig någon cm ifrån. 

Vi har börjat arbeta med hans ligg och stå, han har svårt för att lägga sig fällknivsaktigt på podsen men ganska duktig på att kliva upp rakt. Några till omgångar och vi kan använda oss av beteenden till fysövningen som det var planerat för.


Av veronica - 14 januari 2018 19:00

Har kört två pass av vito thinking game.


Andra passet:

Ja, där får man skämmas lite blev girig och flyttade ut konerna alldeles för snabbt ...

Har gjort filmen i snabbformat om ni vill se hur man inte ska gå tillväga ;P annars hoppar ni till pass 3 för det är där som de roliga grejerna börjar ske...


Tredje passet:


Först tog jag det lugnare med konerna, flyttade ut mig och hade konen kvar på stället. Denna gång visade han upp ett självsäkert beteende.


Sedan tog jag in en plattform.

Kriteriet jag har är tre tassar på plattformen. En fram och två bak. Därav sätter jag på viktmanschetter på baktassarna för att kunna se bättre. Denna omgång hade jag den största plattformen, så om han inte genade mellan konerna skulle det vara omöjligt att misslyckas. Det handlade mer om att förstå vad som lönade och inte lönade sig med konerna denna omgång. Jag ville inte försvåra kriterna ytterligare utan skapa förståelsen att gå på plattformen och inte gena mellan konerna innan jag börjar med att minska ner plattformen.



Nästa tillfälle kommer jag att repetera först med samma plattform och sedan ta en mindre till både längd och bredd. Då kommer kroppskontroll och förståelse för tasskriteriet in mer i övningen.



Presentation

Omröstning

Vad vill du helst att jag ska skriva om?
 vallnings inlägg
 agility inlägg
 Trick och tips inlärning
 tips för bättre hundmöten
 näringslära och barf
 vardags träning
 nosework inlägg
 nosativerings tips
 fysträning utomhus
 fysträning inomhus
 tips för bättre inkallningar
 tips för antijakt träning

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards