Alla inlägg den 24 januari 2018

Av veronica - 24 januari 2018 18:25

Förra veckan arbetade vi med ett pass trippel and dubbel. Först jobbade vi med rakt som uppvärmning men jag hade hindren i mitten så han måste söka sig till första hopphindret det var inte självklart men en nödvändig övning då han inte söker sig till hopphindren om de befinner sig lite snett från hans raka linje utan gärna passerar dem. Det hade vi problem med hans banträning den 10:e. Den filmen ligger längst ner.

Sedan satte vi alla hindren på sneden och körde ett serpentinpass åt båda hållen och det tycker jag fungerar ganska bra nu.

Här är träningen av treadles det är första passet han gör på en trippel and dubbel. Skillnaden är att han får upp mer fart än på 2 hinder övningarna och PNU med hinder. Så det är svårare när han kommer ur tunneln och ska lyssna på mitt kom...

Jag är noggran att lägga in sitt/ligg ibland innan han får sticka in i tunneln. Jag arbetar ofta med sända till tunnlar i mina övningar vilket skapar tunnelgalningar. För att behålla kontrollen så lägger jag in impulskontrollövningar. Belöningen för att man lyssnar är att få utföra tunneln. Att hunden är uppmärksam hela tiden och lyssnar fast den bara vill in i tunneln har jag nytta på planen sedan.



Banträningen den 10/1 för Malin




Presentation

Omröstning

Vad vill du helst att jag ska skriva om?
 vallnings inlägg
 agility inlägg
 Trick och tips inlärning
 tips för bättre hundmöten
 näringslära och barf
 vardags träning
 nosework inlägg
 nosativerings tips
 fysträning utomhus
 fysträning inomhus
 tips för bättre inkallningar
 tips för antijakt träning

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards