Alla inlägg den 21 april 2017

Av veronica - 21 april 2017 17:05

Under veckan som gått har det inte funnits tid att köra någon agilityträning. Istället har vi filmat den träning vi gör hemma under kvällarna. Vi jobbar mycket med bakdelen för att bygga upp och öka hans kroppsmedvetenhet.


4 tassar i en skål


Arbetar med Fitpods här med bara fokus på bakbenen.



Grodan min...

Swisch har sedan varit liten suttit som en groda. Fortfarande kommer det beteendet fram lite då och då och när vi jobbade med Squats på K9Fitbone syns det tydligt. Han fuskar alltså på ett helt annat plan och jag får arbeta med sitt och stå på balance disc och balansboll innan vi återupptar detta arbete. Vissa som sitter på detta sätt saknar core muskler men jag tror inte att det är fallet med Swisch han har bara fått fel rörelsemönster och måste tränas upp på nytt. Fast core är ju aldrig fel det heller så det blir liksom inte det ena utan det andra på balansbollen...


Presentation

Omröstning

Vad vill du helst att jag ska skriva om?
 vallnings inlägg
 agility inlägg
 Trick och tips inlärning
 tips för bättre hundmöten
 näringslära och barf
 vardags träning
 nosework inlägg
 nosativerings tips
 fysträning utomhus
 fysträning inomhus
 tips för bättre inkallningar
 tips för antijakt träning

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards