Alla inlägg den 18 april 2017

Av veronica - 18 april 2017 22:24

I helgen blev det två till slalompass med Swisch. Första passet är klippt vilket inte bara tar tid att redigera man förlorar en hel del på att klippa bort ändringar osv. Så jag ska ha kvar dem råa.

Han hade svårt med vänster ingångar och där kämpade vi rejält. Jag gjorde det inte lättare utan lät honom kämpa på. Jag delade upp belöningen till mitten bara. Det är viktigt att ha en bra leksak med rätt tyngd i som man kan kasta där man vill ha den och som inte studsar omkring utan lägger sig ner mer platt. Jag tycker att spengummi är fenomenal att använda sig av. Den har rätt tyngd i handen och studsar inte omkring.



Pass 6 öppnande jag upp slalomportarna bakom det första paret för att han inte skulle kunna göra fel på vänsteringångarna när han väl tog dem. Vi kunde sen stänga igen och jobba på en svårare nivå. Jag behöll filmen som den var så ser man tydligare hur jag öppnar och stänger. Ha överseende med mina svordomar när jag är för snabb med belöningen ;P.


Presentation

Omröstning

Vad vill du helst att jag ska skriva om?
 vallnings inlägg
 agility inlägg
 Trick och tips inlärning
 tips för bättre hundmöten
 näringslära och barf
 vardags träning
 nosework inlägg
 nosativerings tips
 fysträning utomhus
 fysträning inomhus
 tips för bättre inkallningar
 tips för antijakt träning

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards