Alla inlägg den 14 april 2017

Av veronica - 14 april 2017 15:56

Pass 3

Först körde vi en kort pass där vi senast befann oss och upptäckte att han nu klarade de svårare sidan. Så då lade jag till 2 pinnar med 12 fot avstånd för att kunna belöna i mitten många pass då hans höger svängar inte är så tighta som krävs ännu.

Sedan flyttade jag slalompinnarna närmare och jobbade med de flesta belöningarna i mitten men fler och fler efter sista. Vi avslutade när han klarade av det svåraste passaget för dagen.




Pass 4

Tredje miljön och andra pinnar. Check!!

Tog först en provrunda där vi sist befann oss för att kolla av och det hade lagt sig, sedan började vi flytta ihop pinnarna. Nu fick han jobba lite mer tankemässigt och jag utmanade mer ingången och förenklade det inte. Jag använde mig av belöningsplaceringen för att få han att svänga tightare med att låta den landa i mitten. Vi avslutade vid den svårigheten som var svårast för dagen. Lyckades felbelöna en gång och fick jobba igenom detta också.


Presentation

Omröstning

Vad vill du helst att jag ska skriva om?
 vallnings inlägg
 agility inlägg
 Trick och tips inlärning
 tips för bättre hundmöten
 näringslära och barf
 vardags träning
 nosework inlägg
 nosativerings tips
 fysträning utomhus
 fysträning inomhus
 tips för bättre inkallningar
 tips för antijakt träning

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards