Alla inlägg den 31 mars 2009

Av veronica - 31 mars 2009 19:30

Håller på att planera för valpköp 2011. Då är Alva stor nog och jag har mer tid för att lägga ner på en ny hund. Har under 2 år haft en inre diskussion om vilken hundras det ska bli. På min lista har Kelpie, Aussie och Border Collie varit överst. Fördelar, nackdelar har rabblats i det oändliga. Men jag har nu bestämt mig för att det blir en Border Collie. Den har trots allt det jag vill ha hos en hund när det gäller arbetsvilja, tempo och sättet. Nu  kollar jag efter lämliga uppfödare och har nog landat i att det blir en Gränsvallare. Har sett flera trevliga exemplar från den kenneln och de avlar för både vallning och bruks. Vill ha goda förutsättningar för en skottfast hund. Så nu ska jag kontakta kenneln för en träff är det tänkt.

Av veronica - 31 mars 2009 19:22

Har gjort 3 pass med arbetet av lyfta baktassarna. Arbetade med 2 plankor denna gång. Första passet hoppade hon mest över plankorna fram och tillbaka. Andra passet blev mer medvetet att det var bakdelen som lönade sig. Tredje passet började baktassarna flera gånger hamna på plankan.

Presentation

Omröstning

Vad vill du helst att jag ska skriva om?
 vallnings inlägg
 agility inlägg
 Trick och tips inlärning
 tips för bättre hundmöten
 näringslära och barf
 vardags träning
 nosework inlägg
 nosativerings tips
 fysträning utomhus
 fysträning inomhus
 tips för bättre inkallningar
 tips för antijakt träning

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards