Alla inlägg den 21 mars 2009

Av veronica - 21 mars 2009 17:52

Då lydnaden inte var så rolig att träna idag började jag snegla på agilitybanan. Det var ju ett tag sedan vi gjorde något där. Vi tränade lite staket övning och olika handlings övningar. Skitkul! En hund som helt plötsligt var taggad och ville vara med. Kanske vi skulle ta oss i kragen och träna för att tävla någon gång. Jag har ju sett värre ekipage än oss som startat och tävlat och gått i mål. Undrar om man får ha GPS med på banan?

Av veronica - 21 mars 2009 17:36

Åkte på klubben och trängdes med de andra i det enda hörnet som var torrt nog för oss att träna. Chintra var lite loj hon håller på att tappa all sin päls och varje gång hon gjorde en ingång fick jag varulvsben att kämpa bort. Det var trav idag som gällde om jag inte missminner mig ska hon snart till att löpa så där har vi kanske förklaringen till avsaknaden av farten. Allt var dock inte svart, dumrutan fungerade idag fint, apporteringen mot höger gick allt fint om man blundar för den travande hunden. Körde några inkallningar med lek och stoj som belöning för att liva till det hela så vi fick upp farten till galopp.

Annars var lydnaden tråkig att träna idag och vi parkerade oss istället för att tjattra med de andra som tränade.

Presentation

Omröstning

Vad vill du helst att jag ska skriva om?
 vallnings inlägg
 agility inlägg
 Trick och tips inlärning
 tips för bättre hundmöten
 näringslära och barf
 vardags träning
 nosework inlägg
 nosativerings tips
 fysträning utomhus
 fysträning inomhus
 tips för bättre inkallningar
 tips för antijakt träning

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards