Alla inlägg den 7 mars 2009

Av veronica - 7 mars 2009 19:07

Har fått svar från Marie Fågelqvist. Det verkar som om det skulle bli en instruktörsutbildning 2010 iallafall. Så då verkar det bli ett riktigt hundår för oss. Så nu är vi primärbokade för nästa år. Längta, längta!

Av veronica - 7 mars 2009 11:36

Här har det varit viljornas kamp. Stått med matskålen i 20 minuter och blåstirrat på buren medans min hund har bjudit på alla beteenden som tänkas kan men inte gått in med alla fyra tassarna i buren. Så till slut började matte förvandlas till en aversivtränare i sina tankar. Såg framför mig en liten knuff in i den #####buren.

Så då var det dags för paus för matte och planera om. Jag vill verkligen att det ska vara min hunds val och inget annat. Jag tog fram targetplattan och den är ju väldigt starkt värdeladdad för min hund. Så jag lade helt enkelt in den i buren och då var vi plötsligt igång. Plattan togs bort på den tredje repetionen och beteendet fanns kvar utan några tveksamheter. När vi plockat undan klickern och maten var slut. Gick min hund in i buren och snokade efter smulor. Så nu har jag stängt buren, vill ju att den ska vara så värdeladdad så att om dörren står upp springer vi in.

Presentation

Omröstning

Vad vill du helst att jag ska skriva om?
 vallnings inlägg
 agility inlägg
 Trick och tips inlärning
 tips för bättre hundmöten
 näringslära och barf
 vardags träning
 nosework inlägg
 nosativerings tips
 fysträning utomhus
 fysträning inomhus
 tips för bättre inkallningar
 tips för antijakt träning

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards