Alla inlägg den 6 mars 2009

Av veronica - 6 mars 2009 10:16

Släpade in hundburen här skulle det göras burleken. Det slutade inte riktigt som jag hade tänkt. Min hund ville verkligen inte vara i sin bur. På något sätt har buren inte alls blivit en positiv upplevelse för min hund under åren den varit i bilen. Kanske den står för slut på träningen vad vet jag. Hon ville verkligen undvika att gå in där och jag fick tänka till. Fick plocka ur underlaget i buren och värdeladda den. Det gick snabbt och bra men sedan när den skulle börja stoppas in i buren började problemen. Att sticka in den en liten bit i buren var inte så lyckat då den lutade och och skrammlade (den är i metall) och förstärkte hennes dit vill jag verkligen inte gå. Så jag var tvungen att skicka in hela den och då var det genast tveksamt att gå in. Så jag fick helt enkelt ta tass för tass igen och använda mig av belöningsplaceringen. Så när vi väl fått in henne och stängt burdörren såg hon bara allmänt olycklig ut. Det var knappt att hon ville ta godisbitarna som regnade över henne.

Man skulle belöningsplacera långt in och högt för att hunden skulle sätta sig men min hund var inte alls intresserad av vare sig följa godis till hörnet eller sätta sig. (doggie zen övad kanske) Så jag satte mig helt enkelt framför tv och väntade på att hon skulle sätta sig. Sedan körde jag ett ental repetioner med att öppna dörren, satt hon kvar godis, ansats till att resa sig upp burdörren stängdes.

Så utvärdering: Höja insatserna! Får värdeladda buren med det bästa som hon vet matskålen istället. Buren får stå här i helgen och bäras in och ut i bilen när den ska användas.

Presentation

Omröstning

Vad vill du helst att jag ska skriva om?
 vallnings inlägg
 agility inlägg
 Trick och tips inlärning
 tips för bättre hundmöten
 näringslära och barf
 vardags träning
 nosework inlägg
 nosativerings tips
 fysträning utomhus
 fysträning inomhus
 tips för bättre inkallningar
 tips för antijakt träning

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards