Alla inlägg den 30 juli 2018

Av veronica - 30 juli 2018 18:49

Gagnef Floda

Vi diskade oss i alla lopp men hade ändå en bra känsla i kroppen efter varje lopp.

Två av diskningarna skede i slalomen. En där han drog ur och tog tunneln innan han var klar, en klassiker. Så det blir en av läxorna vi kommer att arbeta med hemma till nästa tävling. Den andra kom han in i fel ben teknik jag vet inte om det var ösregnet och det var halt eller om det var jag som inte satte fart, har ingen film av några av loppen att analysera.

En annan disk blev på ett hinder som var placerat i 90 graders vinkel efter tunneln, svårt hinder för de snabba hundarna då man som förare blev efter och drar med hunden mot tunnelfällan med sin egen fart mot hindret. Så mer träning på detta typ av hinder behövs.

Däremot var jag nöjd med alla hans tighta svängar ur tunnlar, eller alla hans svängar generellt, han lyssnade fint på alla kommandon. Hans RC var snygga och båda två var mjuka svängar och jag använde kommandot för första gången på tävlingen för det. Jag gjorde två bakombyten som han tog väldigt fint.

Det känns inte som en omöjlighet att vi ska kunna ta en pinne när som helst.


Tävlingsstatistik:

slalomingångar: 27/34= 79%  ökat

slalom uthållighet: 28/34=82 % minskat

Balans: 13/16= 81 % ökat

Gungan: 6/10= 60% ökat  gungan var inte med...

A-hinder: 16/16=100%


Presentation

Omröstning

Vad vill du helst att jag ska skriva om?
 vallnings inlägg
 agility inlägg
 Trick och tips inlärning
 tips för bättre hundmöten
 näringslära och barf
 vardags träning
 nosework inlägg
 nosativerings tips
 fysträning utomhus
 fysträning inomhus
 tips för bättre inkallningar
 tips för antijakt träning

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards