Alla inlägg den 1 juli 2018

Av veronica - 1 juli 2018 12:10

Den 16 juni var det tävling med Swisch och det som jag var mest orolig för var om min fot skulle hålla. Foten fungerade fint det var sträckningen i vaden som gjorde sig påmind under loppet och jag kunde inte ta ut steget fullt ut vid acceleration utan smärta.


Hopploppet: 5 fel för rivning och 10:e placering


Ingång vid slalomen lite tveksam men kom igång med farten och höll ihop hela vägen.

Tighta svängar blir lite mer bågade.

Fin kontakt och fokus på loppet.




Agilityloppet: disk

Starten katastrof, jag tittar ser en hund som nosar i backen ståendes och säger ok... va fa....

Självklart skulle jag ha gått tillbaka och satt honom. Kan bara skylla på mina tankar om foten då detta var första loppet vi gjorde. Jag var uppfylld av oro över om min fot skulle klara banan och ojämnheterna i marken jag spanat in.

Han missar hinder 2 pga av ofokuset och resten av banan var full av konstigheter...

Svängsignalerna ignorerades mot tunneln.

Slalomingången var svår och där diskade vi oss men han hade inte huvudet med sig heller. Inte höll han ihop hela vägen i slalomet heller.

Han tog balansen och A-hindret.

Balansen var han på två gånger. Sedan tog han på slutet och svängde och tog en tunnel på det... frågor på det liksom...

Sämsta känslan efter ett lopp vi har haft.



Tävlingsstatestik:

slalomingångar: 14/18= 78 %

slalom uthållighet: 10/18= 56 %

Balans: 5/8= 62,5 %

Gungan: 3/6= 50%

A-hinder: 8/8=100%


Slalomingångar har ökat, uthållighet minskat.

Balansen har ökat.


Slutsats:

Träning: slalom ingångar och uthållighet fortsätter prioteras.

Balansen tränas med fart.

Gungan med kvalietsäkring.

Svängar med kommando och fart måste tränas ytterligare.

 



Presentation

Omröstning

Vad vill du helst att jag ska skriva om?
 vallnings inlägg
 agility inlägg
 Trick och tips inlärning
 tips för bättre hundmöten
 näringslära och barf
 vardags träning
 nosework inlägg
 nosativerings tips
 fysträning utomhus
 fysträning inomhus
 tips för bättre inkallningar
 tips för antijakt träning

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards