Alla inlägg den 27 juli 2017

Av veronica - 27 juli 2017 10:12

Pass 9

Påbörjat med att stå på längre avstånd och han måste göra sin nosdutt, men jag behöver mer aggressiva nosduttar så jag blandar passet med störningsträning. Jag rör bollen och belönar när han gör en nosdutt trots min rörelse. För att han ska klara av att jag står längre bort.




Pass 10

Arbetar på samma sätt som pass 10 mixar med avstånd och störning med bollen. Kräver fler nosduttar innan belöningen.

Lägger till fart i nedlaget med att springa vid sidan av stannar upp vid nedslaget för att minska på svårigheten än så länge.



Pass 11

Använder mig av en poolnuddle för att få ut hunden och komma med mer fart. Fortfarande stannar jag vid nedslaget gör en svårare där jag inte stannar upp riktigt på slutet.



Pass 12

Nu jobbar jag både med fart in på gungan och stannar inte upp själv utan fortsätter lite försiktigt. Hans nosduttar är nu så kraftiga att nostargeten, ett genomskinligt lock, far iväg och han lämnar gungan för att nå den. Belönande sista gången med att släppa iväg. Nu måste vi överföra nosdutten hemma på golvet och sedan ta bort targeten.




Presentation

Omröstning

Vad vill du helst att jag ska skriva om?
 vallnings inlägg
 agility inlägg
 Trick och tips inlärning
 tips för bättre hundmöten
 näringslära och barf
 vardags träning
 nosework inlägg
 nosativerings tips
 fysträning utomhus
 fysträning inomhus
 tips för bättre inkallningar
 tips för antijakt träning

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards