Alla inlägg den 23 juli 2017

Av veronica - 23 juli 2017 16:58

Pass 3

Detta passet försöker jag se om han kan träffa hitboarden med fart och det gör han inte. Vilket gör att jag får straffa träffar på kontakfältet men som inte träffar hit boarden.

Jag inser att jag måste lägga ner en hel del träning på Hit boarden om han ska träffa alltså börja om från början och den tiden vill jag inte alls lägga ner. Träffytan på mattan och hitboarden är mindre än hälften så stor så det är klart en stor skillnad dem emellan. Inte rättvist att tro att han ska träffa den då.

Jag vill utnyttja sommaren till att träna på balansen som jag bara har tillgång till nu sedan blir det orginal höjd till vintern som gäller.





Pass 4


Jag bestämde mig för att belöna alla träffar på kontakfältet men belöna extra de träffar som råkar träffa hit boarden. Han hoppade hela kontakfältet med full fart så jag tar och sätter honom närmare men märker att han har nästan samma beteende så jag lägger targetmattan över för den kan han ju sedan förut. Nu ökar träffarna och dessutom har han låga träffar vilket gör att hit boarden piper.



Pass 5


Först repeterade jag beteendet med litet avstånd till kontaktfältet sedan utökade jag avståndet för att låta han springa hela plankan.


Han har högre träffsäkerhet när jag springer på höger sida.

Jag jobbar i pass med 5 repetitioner vilket inte syns på filmen men denna gång 5 ggr på varje sida innan byte av sida.

På slutet låg han på 80 % på höger sida varav alla dem var på hit boarden (stjärnträffar) och 60 %  varav alla stjärnträffar på vänster sida. 

I min bok noterade jag att jag måste belöna snabbare då Swischen tittar på mig efter att han trampat på mattan.



Pass 6

Pass i 5 repetitioner.


Höger sida: 100% varav alla stjärnträffar.
Vänstersida 40% varav alla stjärnträffar.
Vänstersida 66,6 % träff varav 50 % stjärnträffar


Vänstra sidan den svagaste men är det så konstant eller är det bara det för jag börjar med högersida varje gång?

Träffarna ökar men kan det vara att han inte orkar koncentrera sig och hålla ihop kroppen?



Pass 7


Vänstersida: 80% träffar varav 60 % stjärnträffar.

Högersida: 100 % träffar varav 80 % stjärnträffar


Utvecklingen fortsätter och jag kan inte dra några slutsatsen att starten på en sida avgör hur det ska gå.



Pass 8


Vänstersida: 80 % varav alla stjärnträffar

Högersida: 20% träff 0 % stjärnträff

Högersida: 60 % träff varav 20 % stjärnträffar


Vet inte varför det blev sådan dipp på högersidan helt plötsligt. Men jag tränar på dagen och det är varmt kanske det tog slut i lillhjärnan. Jag hade annars tänkt höja balansen om denna gången hade legat över 80 % träffar också.







 




Presentation

Omröstning

Vad vill du helst att jag ska skriva om?
 vallnings inlägg
 agility inlägg
 Trick och tips inlärning
 tips för bättre hundmöten
 näringslära och barf
 vardags träning
 nosework inlägg
 nosativerings tips
 fysträning utomhus
 fysträning inomhus
 tips för bättre inkallningar
 tips för antijakt träning

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards