Alla inlägg den 1 juli 2017

Av veronica - 1 juli 2017 09:00

Slalompass 23

Har inte haft något slalompass på länge med Swisch men senaste passet hade han en klar belöningsförväntan vid pinne 10. Jag brukar annars kolla vad vi har men denna gång öppnade jag upp slalomet på slutet och han hade ett konstigt beteende där han rundade pinnen. Det tog 3 ggr innan jag förstod att han hade ju fattat det, var bara jag som ställde till det. Så stängde igen slalomet igen och vips så gjorde han 12 pinnar. Fortfarande kan jag inte dra iväg före på vänster sida men höger kan jag lämna ett antal meter nu.

Sedan jobbade jag med ingångarna med klockan. Han har en svår sida där han vill gå in på pinne 2-3 så där jobbar vi aktivt med att lösa den knuten utan att göra det lättare hela tiden.

Presentation

Omröstning

Vad vill du helst att jag ska skriva om?
 vallnings inlägg
 agility inlägg
 Trick och tips inlärning
 tips för bättre hundmöten
 näringslära och barf
 vardags träning
 nosework inlägg
 nosativerings tips
 fysträning utomhus
 fysträning inomhus
 tips för bättre inkallningar
 tips för antijakt träning

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards