Alla inlägg den 28 maj 2017

Av veronica - 28 maj 2017 21:40

Slalompass 16

Backade först till 4+4 för uppvärmning. Arbetade med mera fart in genom långa avstånd. Han har inte förstått att han ibland måste bromsa ner och åker ur med rumpan men det är en erfarenhet han måste få smaka på ibland. Vi satte ihop det till 8 slalom och gjorde det från olika håll och vinklar. Enklast är det om jag går på höger sida om honom. Han har ibland helt fel benteknik med att försöka korsa sina ben och det är verkligen inte något jag vill att han ska få in i sitt rörelsemönster. Så jag kommer att arbeta med 4 slalom ibland bara för att få in tekniken. Det jag vill se är huvudet lågt och antingen benen ihop och hopp vänster/höger eller yttrebenet i stegförflyttning men jag tror inte att han kan erbjuda det då han inte har tillräcklig steglängd.



Slalompass 17


Vi startade upp med ett 8 slalom direkt.

När han får in rätt benteknik får han fint flyt i slalomet. När han kommer fel med rytmen eller stegen blir det också ofta fel i slalomet. Jobbade mer på vänsta sidan då det är hans svagare sida denna gång. Lade sedan till ett hopp för lite fart och söka sig rätt in i slalomet. Avslutade med att bryta upp och köra 4 pinnar för fottekniken.



Stjärnan pass 1

Vi har mestadels bara kört rakt fram och svängar som tunnlar. Så det är dags att få svänga med hopphinder. Träna enkel handling alltså. Gjorde en enkel stjärna att köra från båda hållen. Scoobie fick köra en gång åt varje håll också för att känna sig delaktig. Det var svårt till i början för Swisch och jag belönade varje tillfälle efter svårigheten. Brydde inte mig om rivningar för hans del nu handlar det bara om att bygga självförtroende först.




Stjärnan pass 2


Tänk vad sova på saken kan göra. Nu gick det mycket lättare. Hans svaghet är högersvängar. Där driftar han ut mer.




Presentation

Omröstning

Vad vill du helst att jag ska skriva om?
 vallnings inlägg
 agility inlägg
 Trick och tips inlärning
 tips för bättre hundmöten
 näringslära och barf
 vardags träning
 nosework inlägg
 nosativerings tips
 fysträning utomhus
 fysträning inomhus
 tips för bättre inkallningar
 tips för antijakt träning

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards