Alla inlägg den 14 maj 2017

Av veronica - 14 maj 2017 19:18

Slalompass 10

Gjordes i fredags och det var det sämsta passet hitills. Jag testade ett vanlig 4 slalom och rakt fram, jag fick snabbt gå tillbaka ... Slå mig själv i huvudet med gummileksaken varför börja med det som är svårast???

Fick öppna upp ordentligt för att få upp farten och lyckanden vid rakt fram.

Han saknar fottekniken och är säkrast på 90 graders ingångarna bäst sitter höger ingång.



Pass 11 

Öppnade vi upp från början för att sakta stänga igen. Lade på rörelse vilket fungerar rakt fram men inte på 90 graders svängarna där får jag gå sakta till att börja med.



Pass 12

Fick vi inte på film då jag inte hade stativ med mig.

Men vi började där vi slutade sist med stängd slalom men med 90 grader in på höger sida sedan vänster och rakt fram. Jag öppnade upp öppningen först vid rakt fram och stängde igen den på 3 repetitioner. Jag körde de flesta pass rakt fram för dem behöver vi öva mest på, men växlade med 90 grader in för att lätta upp ibland. Sprang med på rakt fram på slutet. Lät bli att röra mig på 90 graders ingångarna. Det bästa passet denna vecka.


Gungan pass 11

Jag låter han mer och mer slå ner gungan själv men växlar med att belöna hela vägen fram för att bibehålla det beteendet. Han for av gungan och jag han tappade lite av sitt självförtroende där ett tag men återfick sin fart upp och vi avslutade med ett nedslag själv.



RC balans pass 3

Han hade lite ojämna träffar detta passet tycker jag och sista lyckades jag belöna han utanför också. Det märkte jag inte förrän på filmen. Jag hade ett större avstånd än vanligt och det ökade på hans steglängd. Men springa med är han obrydd och ligga bakom likaså.



Nu har mitt nya däck anlänt på träningsplanen som jag fick i julklapp. Det är i aluminium så det är lätt att flytta och kan anpassas till alla storlekarna som nu finns på tävlingarna.

Swischen har bara testat 1 sorts däck så det var att börja om lite från start med att belöna först genom och sedan lägga på ett hopphinder i taget.






Presentation

Omröstning

Vad vill du helst att jag ska skriva om?
 vallnings inlägg
 agility inlägg
 Trick och tips inlärning
 tips för bättre hundmöten
 näringslära och barf
 vardags träning
 nosework inlägg
 nosativerings tips
 fysträning utomhus
 fysträning inomhus
 tips för bättre inkallningar
 tips för antijakt träning

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards