Alla inlägg den 19 maj 2017

Av veronica - 19 maj 2017 20:41

Slalompass 12

Eftersom han klarat 3 omgångar med stängd slalom tog jag denna gång och arbetade med en 4 del och gav mig attan på att inte gå tillbaka och öppna. De hjälper jag gav var lätta ingångar och se till att han hade blicken rätt. Jag använde även benet som stöd för att han skulle ta ut och inte gå in fel. Stå stilla ger också bättre resultat. Vi jobbade oss igenom det och nu gör han 4 slalom. Så nu kan jag träna i fler miljöer på klubbar osv då jag inte behöver ha tillgång till ett 2x2 mer.



Började med lättaste ingångarna och jobbade sedan med en del raka ingångar vilket har varit det svåraste för honom. Man ser inte det på filmen men jag startar 5-6 meter ifrån och springer in i slalomet och nu börjar rätt fotteknik dyka upp... Så vi jobbade lite med det.

Det var dags att öka kriterierna ytterligare så jag lade till en 4 del till. Belöningen kommer att ges efter den första 4-delen och han får på nytt bjuda på nytt med den andra delen. Han var inte redo för att ta båda efter varandra så det gav jag upp ganska snabbt utan arbetade upp de båda delarna för sig.



Vi startade upp där vi sist slutade med de båda 4 delarna. Belönande vid båda, men målet var att han skulle kunna göra båda vid något tillfälle och vi fick till 2 sådana tillfällen. Han har svårt för att jag rör mig vid vänstra sidan så jag har börjat lägga till det vid första delen och den andra delen som är svårare står jag mer still. Vill kunna röra mig lika fritt på båda sidorna så det är något som jag kommer att lägga mer tid på vid nästa tillfälle och fortsätta att arbeta med rakt fram och hans fotteknik. Den kommer fram när vi har fart.


Presentation

Omröstning

Vad vill du helst att jag ska skriva om?
 vallnings inlägg
 agility inlägg
 Trick och tips inlärning
 tips för bättre hundmöten
 näringslära och barf
 vardags träning
 nosework inlägg
 nosativerings tips
 fysträning utomhus
 fysträning inomhus
 tips för bättre inkallningar
 tips för antijakt träning

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards