Alla inlägg den 27 februari 2017

Av veronica - 27 februari 2017 21:23

Vi kör just nu set point som uppvärmning. Scoobie får mycket störning och höjning av aourasal för att träna upp att behålla sin hoppteknik även under högre stress. Det behövs inte så mycket för att få han taggad.

Swisch har jag börjat lägga till rörelse på. Vad jag inte såg var att höjden låg på 55 han har aldrig hoppat så högt någon gång det är det därför han tar i så det står till i början.



Arbetat med ett pass RC på balansbrädan. Denna gång lade vi till fart efter uppvärmningen. Fortfarande ser beteendet väldigt stabilt ut och inga stora skillnader i hans träffar.

Swisch har fått köra ett pass och nästa gång ska jag lägga till fart för att se om beteendet är någorlunda stabilt eller om det helt tappas.



Vi körde ett pass med A-hindret också. Jag vill gärna ha ner Scoobies träffar men det vill inte han. Fram är han ganska konsekvent med sina träffar även om de är högt upp men svängarna är väldigt högt upp eller inte alls.


Presentation

Omröstning

Vad vill du helst att jag ska skriva om?
 vallnings inlägg
 agility inlägg
 Trick och tips inlärning
 tips för bättre hundmöten
 näringslära och barf
 vardags träning
 nosework inlägg
 nosativerings tips
 fysträning utomhus
 fysträning inomhus
 tips för bättre inkallningar
 tips för antijakt träning

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards