Alla inlägg den 12 februari 2017

Av veronica - 12 februari 2017 20:35

Denna gång var det en riktig springbana med långa avstånd och linjer och plötsligt ska man samla ihop sig. Scoobie har svårt för att låta ribborna ligga kvar när jag ger mig iväg så det var en hel del rivningar.

Av veronica - 12 februari 2017 19:59

Kört det 4:e passet med däcket med Swisch. Eftersom jag vet att han utför beteendet lade jag på mitt kommando för däcket. Sedan tränade jag på förståelsen genom att ha leksak på sniskan om däcket då använde jag inte mitt kommando utan okey vilket är ett fri kommando för att testa på. Jag väntade tills blicken flackade bort från leksak till däcket för att öka lyckande graden.


Vi gjorde vårt 2:a pass på långhoppet. Jag körde this not that genom att ge utrymme för att sätta tassarna emellan skivorna men han försökte aldrig att testa det. Så jag satte snabbt in fler delar och nu befinner vi oss på 4 delar.



Tränat lite handling med PNUx3. Utvecklat treadle handen genom ett kom skicka och kliva över linjen för att utmana hans förståelse att jag måste göra min uppgift innan jag följer matte. Vi gjorde det ännu svårare genom att flytta en av PNU till mitten. Även att sticka och trycka på sista PNU arbetade vi med.



Scoobie har fått arbeta ett pass med slalom. Vi koncentrerade oss med störning under slalomet genom att springa åt fel håll. Leksak fanns 1 m från slalom slutet han hade ändå svårt att fullgöra det och ville vända och följa mig.



Ett pass med RC och nu har vi ringat in vilket avstånd som fungerar bäst. Det är 120 cm från kontaktfältet. Han ligger på 80 % träffar men bara 35 % är framdelsträffar. Han har större andel bakdelsträffar fast vi tränar med framdelsträffar. Så jag har helt enkelt belöna dem alla då jag har svårt att klicka rätt det är antingen att vara sen eller klicka för träff. Jag ger mer beröm och stå och hej för framdelsträffar. 



Presentation

Omröstning

Vad vill du helst att jag ska skriva om?
 vallnings inlägg
 agility inlägg
 Trick och tips inlärning
 tips för bättre hundmöten
 näringslära och barf
 vardags träning
 nosework inlägg
 nosativerings tips
 fysträning utomhus
 fysträning inomhus
 tips för bättre inkallningar
 tips för antijakt träning

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards