Alla inlägg den 5 februari 2017

Av veronica - 5 februari 2017 13:25

Eftersom jag tränat rc på A-hindret med Scoobie passade jag på att ge Swischen sitt första pass. Jag ville inte ha någon fart utan bara en första erfarenhet på vad hindret går ut på. Targetmattan var lagd på KF och jag klickade för framtass på mattan. Jag använde mig av godisbelöning då jag inte ville att han ska kasta sig av från mattan.


Extra fyspass och träning för bakdelskontroll under veckan har varit stegen. Gjort två pass med dem bägge. Scoobie är svårats att köra med och korta pass med godisbelöning fungerar bäst. Gör man längre pass bygger han upp frustration över att inte leksaken kommer och då börjar han försöka träffa steg pinnarna istället, knasbollen.

Swisch kan arbeta korta pass med leksak men det är enklare med godis.


Av veronica - 5 februari 2017 12:55

Har repeterat tight framför med Scoobie och det verkar sitta. Nu ska vi sätta in det i en bansekvens för att kvalitetsäkra beteendet.




Presentation

Omröstning

Vad vill du helst att jag ska skriva om?
 vallnings inlägg
 agility inlägg
 Trick och tips inlärning
 tips för bättre hundmöten
 näringslära och barf
 vardags träning
 nosework inlägg
 nosativerings tips
 fysträning utomhus
 fysträning inomhus
 tips för bättre inkallningar
 tips för antijakt träning

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards