Alla inlägg den 26 februari 2017

Av veronica - 26 februari 2017 18:45

Har tagit fram buren och tränat lite med den men det var ett tag sist vi jobbade med den så vi fick en hel del roliga beteenden innan han gick in i den. Som runt buren och på buren... Så ett pass fick påminna om ingången innan vi jobbde med det vi hade tänk oss från början. 


Fokus lek, han ska ha fokus på leksaken innan jag släpper. Jag rör mig och han måste hålla fokusen framåt. I agility är det viktigt att hunden har fokus på sin uppgift hindren och inte låter sig störas av mattes rörelser så det blir rivningar.


Sedan jobbade vi med jaakko svängar och här,här när buren var värdeladdad att springas in varje gång. Han är stensäker på sitt här, här kommando och jaakko var han verkligen duktig på också. Sedan testade vi threadles kommandot och han har fortfarande en svag och en starkare sida... Så det är bara att fortsatta att jobba på med PNU-övningen.


Sedan jobbade vi med multiple threadles för Scoobie och till sist satt den. Vi kommer att alternera med threadles och serpentiner för att han måste lyssna. Swisch fick köra rakt fram och jag var alldeles för snabb med att ge muntliga kommandot då jag inte litar på att han tar hindret och blir sen med den muntliga kommandot och stör han till rivningar. Så nästa gång kör vi 3-4 utan kommando och sedan med kommando. Han ska få sitt kommando när nosen sticker ut ur tunneln och när han är till att landa vid hindren.


Presentation

Omröstning

Vad vill du helst att jag ska skriva om?
 vallnings inlägg
 agility inlägg
 Trick och tips inlärning
 tips för bättre hundmöten
 näringslära och barf
 vardags träning
 nosework inlägg
 nosativerings tips
 fysträning utomhus
 fysträning inomhus
 tips för bättre inkallningar
 tips för antijakt träning

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards