Alla inlägg den 20 december 2016

Av veronica - 20 december 2016 22:52

Den här rc-träningen är två veckor gammal. Veckan som gick blev det ingen träning alls pga av för mycket på jobbet och en envis förkylning.

Nåja, i vilket som fall som helst har vi landat i att använda oss av bumps. Jag vet att det blir ett hopp som jag helst inte vill ha med, men det är enda sättet jag kan få honom att konsekvent träffa som jag vill. Hans träffar blev hela tiden sämre istället för bättre oavsett vad jag gjorde.

Jag ska ta med den platta brädan som jag har hemma till hallen för att få mer fart och mindre lutning så kanske det blir mindre hopp. 

Men vi fick äntligen till ett mönster där hans träffar såg snarlika ut och inte utspridda hur som helst. Så nu kör vi på det här så länge så får vi se var det leder oss. Dessutom låg vi på 100 % om och om igen...

 

Första passet hade vi bumpen på 3:e pinnen. Men framtassarna träffade väldigt högt och det är dem jag tittar på och belönar för, hans baktassar får jag på köpet.

 

Sedan körde vi på 2,5 och fick mycket finare träffar så det är den vi håller oss på nu.


   Veckans 51 träningsschema

 

På lördag blir Swisch ett år och hans träning börjar nu förändras från enbart grunder till en del hinderinlärning men mest fysträning. Det kommer att märkas i hans schema.

Blå-Scoobie

röd- Swisch

grön-båda


Presentation

Omröstning

Vad vill du helst att jag ska skriva om?
 vallnings inlägg
 agility inlägg
 Trick och tips inlärning
 tips för bättre hundmöten
 näringslära och barf
 vardags träning
 nosework inlägg
 nosativerings tips
 fysträning utomhus
 fysträning inomhus
 tips för bättre inkallningar
 tips för antijakt träning

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards