Alla inlägg den 3 december 2016

Av veronica - 3 december 2016 17:40

I torsdags fick Swischen sin första erfarenhet från däcket. Däcket är förstås sänkt till en lagom höjd då Swischen inte har någon erfarenhet alls att hoppa över något hinder. Men hoppa upp på saker har vi tränat massor. Började med klickern gick snabbt över till min belöningssignal istället så kan jag fokusera mer på kastets utföring. Några där targeten låg utlagd. Passet höll på i 6 minuter så jag har redigerat bort lite speciellt belöningarna då jag gjort dem till ett event ibland. Slutet har jag behållit då jag inte orkade redigera bort mer...ni får dessutom se hur jag ökar svårigheten. Ni får ha överseende med att jag inte är den tystaste när jag tränar. Men det är uppenbarligen så jag låter när jag tränar med hundarna.

I början gör jag det så pass lätt att han lyckas varje gång sedan ger jag han mer

valmöjligheter. Han måste ibland få misslyckas för att förstå skillnaden i vad det är som ger honom belöningen.



 

Presentation

Omröstning

Vad vill du helst att jag ska skriva om?
 vallnings inlägg
 agility inlägg
 Trick och tips inlärning
 tips för bättre hundmöten
 näringslära och barf
 vardags träning
 nosework inlägg
 nosativerings tips
 fysträning utomhus
 fysträning inomhus
 tips för bättre inkallningar
 tips för antijakt träning

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards