Alla inlägg den 6 december 2016

Av veronica - 6 december 2016 21:49

Idag har Scoobie varit hos Stefan Rosén på redog och gjort en 4-leg check med undersökning till. Sedan skadan i somras har jag varit lite hybris och stirrat mig blind på hans rörelse mönster efter träning. Tittar man tillräckligt länge kan man tycka sig hitta något.

Då är det ganska skönt att få svart på vitt att allt är i tipp topp. Fick mycket beröm över hans muskler och hull. Jag utfodrar efter att varje dag känna på hans kropp. Så hans utfodring kan se väldigt olika ut när vi är i högsäsong och går ner i vinter lufs. Innehållet varierar också efter typ av aktivitet, jag utnyttjar mina kunskaper efter näringslära och vad kroppen behöver vid tung belastning och efter.


Stefan tyckte att jag skulle fortsätta med den träningplan som jag lagt upp åt honom nu, då han verkligen svarar fint på den träningen.


Apropå det har jag gjort en jämförelse med Swisch tempo och Scoobies. När Scoobie var 1,5 år körde jag poolnuddles pga av att lära honom att inte plocka med hinderstöden när han hoppade. Det har ju inte funnits så mycket eftertanke med Scoobie utan mer DO IT!!!

Swischen har i sin tur aldrig rivit ner en poolnuddle förutom om jag råkat kasta belöningen fel. Han har jag arbetat med handling redan nu. Jag inbillar mig att det kommer att bli lättare att köra Swisch... Nu är det förstås inte rättvist att göra en jämförelse rätt av då Swischen säkert kommer bli snabbare med tiden. Scoobie har liksom aldrig varit långsam någongång ;P


Samma övning lägg märke till tempot.


 

Presentation

Omröstning

Vad vill du helst att jag ska skriva om?
 vallnings inlägg
 agility inlägg
 Trick och tips inlärning
 tips för bättre hundmöten
 näringslära och barf
 vardags träning
 nosework inlägg
 nosativerings tips
 fysträning utomhus
 fysträning inomhus
 tips för bättre inkallningar
 tips för antijakt träning

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards