Alla inlägg den 18 juli 2016

Av veronica - 18 juli 2016 22:35

Dagens kurs...  


Några kan slalom andra inte därför finns det två olika alternativ.

 

 

Av veronica - 18 juli 2016 21:51

Fast jag har semester hinner jag inte dokumentera min träning i bloggen. Det ligger massor av oredigerade filmklipp i mobilen och väntar. Hur hinner alla andra med?

Scoobie har både fått träna bana och små färdigheter. Hans bicepsmuskel är fortfarande svag och får inte belastas för mycket för då känner han av den. Så jag får vara noga med att inte köra för många repetioner av banor eller kombinationer. Vi har iallafall både kört rc på plattplanka hemma och på A-hinder. Gungan repeterade vi genom en av mina favoriter mycket fart till gungan genom ett hopphinder och tunnel och framför gungan ett hopphinder där jag ska göra ett påtvingat framför byte. Att se matte gå bakom ett hopphinder vända sig om är ruskigt jobbigt...
 

Swisch inkallningar går framåt. Vi spenderade helgen både i Gävle och Hudiksvall och passar förstås på att utnyttja släkten som störning. Vi har kommit så långt att han till och med springer i en liten båge för att inte undvika leksaken som lockar.


 

Istället för att skutta upp ett trappsteg i träningen kommer jag att jobba vidare på samma trappsteg men vända på steken. Jag håller i hunden, medhjälparen håller i leksaken framför hunden ca 10 m till en början. Jag släpper med ett ok, ropar tillbaka hunden efter några meter. Leksaken är från början död men kommer mer och mer få röra sig till slut springer medhjälparen bort med leksaken slingrandes efter backen. Detta är mer likt den inkallningen som jag behöver då Swicsh i normala fall får syn på något han vill till med mig bakom. 

Presentation

Omröstning

Vad vill du helst att jag ska skriva om?
 vallnings inlägg
 agility inlägg
 Trick och tips inlärning
 tips för bättre hundmöten
 näringslära och barf
 vardags träning
 nosework inlägg
 nosativerings tips
 fysträning utomhus
 fysträning inomhus
 tips för bättre inkallningar
 tips för antijakt träning

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards