Alla inlägg den 6 juli 2016

Av veronica - 6 juli 2016 09:53

Tänkte damma av bloggen och försöka igen.   Mer som träningsdagbok och dokumentation. Nu när jag har semester måste jag skriva träningsschema tro inte att jag alltid är den strukturerade människan. Jag är nämligen som effektivast när tidbrist och många bollar flyger i luften, nu när både tid och bollarna inte finns blir jag dålig på att strukturera upp träningen till något vettigt. Så ett tydligt schema behövs för att träningen ska bli vettig, annars blir det som jag för tillfället tycker är roligt och inte nödvändigtvis det vi behöver träna på.


Swisch träningsschema ser för tillfället ut så här:

       


Swisch har sedan sin första månad hos mig enbart gått i långlina. Han skiter totalt i inkallningar när det finns roligare saker att springa till som andra hundar, vilt osv. Människor har vi faktisk tränat bort numera och kan passera med hela långlinan ute. Därför har ett envetet arbeta pågått och kommer att fortsätta. Han går också upp i skall vid hundmöten då han inte får springa dit han vill (frustration). Men det börjar bli bättre och bättre med skvallerträning som vi startade upp med från dag ett hemmavid. Denna vecka har vi påbörjat koppelträningen. Jag tycker mig kunna se att denna hund kan vi pyssla med barmarksdrag...  


Scoobie har haft agilityvila pga av en sträckning i bicepsmuskeln vänster fram. Hans träning har bestått av simning varje dag och sakta träna upp muskeln igen. Jobbat en del med cavaletti, balance disc med sidstepp och av och på för att bygga upp muskeln under mer kontrollerade former. Igår testade vi köra på en kort bana och han haltade inte på kvällen så nu ökar vi träningen med benviktmanschetter, klövjeväska. På lördag är det tävling i Kalskrona och som det ser ut nu kommer vi ha vår debut i klass 3 hopp

.  

Presentation

Omröstning

Vad vill du helst att jag ska skriva om?
 vallnings inlägg
 agility inlägg
 Trick och tips inlärning
 tips för bättre hundmöten
 näringslära och barf
 vardags träning
 nosework inlägg
 nosativerings tips
 fysträning utomhus
 fysträning inomhus
 tips för bättre inkallningar
 tips för antijakt träning

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards