Alla inlägg den 5 november 2016

Av veronica - 5 november 2016 21:17

Mindre rivningar denna gång så kanske har vår träning med trippel and dubbel gett resultat. Denna gång var alla kontaktfältshinder med och balansen har vi ännu inte fått till. De andra kontaktfälthindren har fått stå tillbaka under sommaren då jag bara kört hopptävlingar och efter hans skada blev det 6 veckor vila från agility. Jag valde sedan att vila från balans träningen då skadan uppkom efter rc träningen... Så dessa står på agendan redan, så det var inga överraskningar att det failade under kursen precis.


På mina post-it lappar blev det två läxor och de gällde alla mig själv. Den första är när jag använder treadle arm för att ta in honom, jag vill gärna krypa ihop vilket gör att han inte ser mig lika tydligt jag ska SLUTA krypa ihop utan höja min treadle arm istället. Sedan tappar jag ofta kontakten vid tunnlarna ska jobba med konövningar för mig själv eller gå ut i skogen och torrträna innan jag kör med hund.


 

Presentation

Omröstning

Vad vill du helst att jag ska skriva om?
 vallnings inlägg
 agility inlägg
 Trick och tips inlärning
 tips för bättre hundmöten
 näringslära och barf
 vardags träning
 nosework inlägg
 nosativerings tips
 fysträning utomhus
 fysträning inomhus
 tips för bättre inkallningar
 tips för antijakt träning

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards