Alla inlägg den 3 november 2016

Av veronica - 3 november 2016 08:45

Det börjar snart nalkas hinderinlärning. Gungan börjar vi arbeta med grundkunskapen-bang it. Då vi jobbat med plattformar var det bara att ställa sig vid brädan ha den på lagom höjd och han ställde sig på den. Jag vill ha ett skutt upp och bang ner och att han står kvar. Så just nu får det gå lite långsammmare för att han ska bli kvar, annars tar han i och studsar på och av... Det kan vara lite kroppskontroll han behöver för att klara det.


  med godis



 med leksak



Den andra grundfärdigheten till gungan är targetplatta. Vi har just förflyttat ner den till golvet och testat vid ett tillfälle att han ska stå på sin bädd och ner med nosen. Annars har jag haft den i handen nästan 90 graders vinkel så han inte har haft chansen att få med någon tunga eller tass på det beteendet från början. Han vill gärna slå med tassen då jag kör mycket tass och puppyyoga på boll och stenar.


 


 

Presentation

Omröstning

Vad vill du helst att jag ska skriva om?
 vallnings inlägg
 agility inlägg
 Trick och tips inlärning
 tips för bättre hundmöten
 näringslära och barf
 vardags träning
 nosework inlägg
 nosativerings tips
 fysträning utomhus
 fysträning inomhus
 tips för bättre inkallningar
 tips för antijakt träning

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards