Alla inlägg den 30 juli 2009

Av veronica - 30 juli 2009 12:13

Under 6 år har jag testat de flesta färstingmedel med blandade resultat. Det har varit allt från gröna natur halsband, spray, frontline till expot. Nu har jag testat naturmedlet Zx. Då expot har varit det enda fästingmedlet som fungerat 100% för oss har jag varit tvungen att använda det trots att jag egentligen inte velat detta. Det har varit en hel procedur då det ska på med småbarn och katt i huset så att ingen av dessa skulle komma i kontakt med medlet.

Äntligen har jag hittat en ersättare. Under hela denna säsong har jag använt mig av enbart Zx och hon har endast haft en fästing på sig under början av säsongen. Förra veckan kom jag hem med fästingar krypandes på mig men min hund har ingen i pälsen. Vi har varit i skogen och på alla platser där vi annars brukar vara och inga fästingar som vill hoppa på henne. Vi lever på en röd plats på kartan med borrelia smitta och fästingar har verkligen varit en plåga för oss speciellt då vi varit i skogen. Under ett tillfälle kröp 36 fästingar i pälsen på henne. Nu inga. Så jag kan utan att ha några aktier i detta företag rekommendera det!

Presentation

Omröstning

Vad vill du helst att jag ska skriva om?
 vallnings inlägg
 agility inlägg
 Trick och tips inlärning
 tips för bättre hundmöten
 näringslära och barf
 vardags träning
 nosework inlägg
 nosativerings tips
 fysträning utomhus
 fysträning inomhus
 tips för bättre inkallningar
 tips för antijakt träning

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards