Alla inlägg den 26 juli 2009

Av veronica - 26 juli 2009 09:48

Blev så sugen på att shapa stegen och fortsätta med krypet att efter lydnads träningen jobbade vi lite med detta.

Stegen tog vi steg efter steg då jag inte ville att hon skulle rusa iväg med fart på den. Direkt efter att hon gått på den frivilligt sprang hon runt och tog den själv. Då belönade jag på några väl utvalda punkter för att sakta ner henne. Framför allt nedgången där risken är stor att de hoppar över de sista pinnarna för att hoppa ner.

Krypet har jag börjat jobba med targetsticka. Jag satte igång beteendet med targetstickan men tog bort den och väntade en liten stund och hon satte igång själv. Det gick alldeles för fort för min smak och jag kommer nog hellre använda mig av targetstickan där jag kan påverka hastigheten framåt mer än frishapingen där hon hade alldeles för mycket framåt strävan. Jag känner att jag tappar kontrollen och börjar belöna fel saker för att det går alldeles för fort för mig.

Presentation

Omröstning

Vad vill du helst att jag ska skriva om?
 vallnings inlägg
 agility inlägg
 Trick och tips inlärning
 tips för bättre hundmöten
 näringslära och barf
 vardags träning
 nosework inlägg
 nosativerings tips
 fysträning utomhus
 fysträning inomhus
 tips för bättre inkallningar
 tips för antijakt träning

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards