Alla inlägg den 20 juli 2009

Av veronica - 20 juli 2009 12:17

Jag har lovat Gun att hålla en introduktions kurs på hennes valpträff den 8 augusti. Det blir 8 Shelties. Ingen av dem verkar ha någon kunskap eller ens vara inklickade så det blir till att hålla kursen på en lagom låg nivå. Har tänkt att lägga upp de dryga 2 timmarna så här:

  • Teori - Vad är klickerträning?
  • Teori - Hitta effektiva förstärkare - Praktiskt träning
  • Praktisk träning - Inlärning av klickern
  • Praktisk träning – targetplatta
  • Träna dina mekaniska färdigheter
  • Praktisk träning - använda targetplattan i agility
 Om vi hinner demo av olika grundfärdigheter, doggiezen osv.

På torsdag bär det iväg till Hudiksvall. Väl där kommer jag ha en introduktion för lite mer erfarna hundförare, (bruksfolk). Just nu sitter jag med bibeln och kollar upp kryp, framförgående vilket är de två momenten som jag inte riktigt har en klar bild i huvudet hur jag skulle vilja träna in. Det ska bli roligt att arbeta med mera tempererade hundar. Det blir mer att visa grundfärdigheter,stimuluskontroll och kedjing osv.

Tänkte att det ska hinnas med lite sökträning där jag får agera figurant förstås, då jag ännu inte har någon hund att köra med.

 

Presentation

Omröstning

Vad vill du helst att jag ska skriva om?
 vallnings inlägg
 agility inlägg
 Trick och tips inlärning
 tips för bättre hundmöten
 näringslära och barf
 vardags träning
 nosework inlägg
 nosativerings tips
 fysträning utomhus
 fysträning inomhus
 tips för bättre inkallningar
 tips för antijakt träning

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards