Alla inlägg den 17 juni 2009

Av veronica - 17 juni 2009 15:40

Vi kan inte träna så mycket då vi är ordinerade att ta det lugnt av vetrinären men jag försöker plocka ut de minst fartfyllda momenten och fila på dessa korta stunder. Dumrutan är ju ett av dem som vi behöver träna på i massor. Idag var ett sådant ögonblick av -varför- bestämde -jag- mig- för att -baklängeskedja- ihop- detta -moment då domaren på sista tävlingen sa- så ska svängarna se ut och gav oss en 10:a. Nu har jag inte ens en hund som kán kommandot sitt. Vilket är konstigt med tanke på att sitt och ligg var det inte vi tränade om det var ju ställandet med orden frys. Vilket min hund behärskar klockrent. Så vi lägger just nu ner vår tid på att jobba med stimuluskontroll på sitt. Under baklängesmarsch har vi det men inte på vänster sida uppenbarligen. Vilket jag helst vill träna med hjälp av spegel men nu får det bli att jag går och tittar ner på min hund. Så länge jag gör samma sak oavsett vad jag ger henne för kommando borde det inte bli en signal för sitt.

Fria följet gör vi nu tävlingsmässigt där tränar vi uthållighet just nu. Idag var det två ls (långsamt sättande). Inga ljud vid sidoförflyttningarna eller stegförflyttningarna.

Av veronica - 17 juni 2009 15:31

Träningen med att gå förbi andra hundar utan att skälla har nu gett fina resultat. Idag gick vi förbi två skällande mattar och jakthundar. De slet och skällde på sina hundar och när vi passerade hörde jag ett -se vad duktig den där hunden är. Med ett slakt koppel och en hund som bara gick och tittade på sin matte med tungan slickandes runt munnen var vi nog ett imponerande par. Det är skönt att vara i ena änden av ett koppel de stunderna.

Presentation

Omröstning

Vad vill du helst att jag ska skriva om?
 vallnings inlägg
 agility inlägg
 Trick och tips inlärning
 tips för bättre hundmöten
 näringslära och barf
 vardags träning
 nosework inlägg
 nosativerings tips
 fysträning utomhus
 fysträning inomhus
 tips för bättre inkallningar
 tips för antijakt träning

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards