Alla inlägg den 6 juni 2009

Av veronica - 6 juni 2009 19:10

Tog gårdagens plättar och träningsväskan och gick ut för att träna. Det var en tråkig träning ingen fart på hunden idag. Bara trav. Så då blev de flesta moment bara halvgjorda och felade av matte. Gick över till friaföljet och dumrutan träning istället. Fria följet börjar bli bättre. Har en plan på för hur vi ska göra det ännu bättre framför allt att jag ska lägga mer tid på att träna det. Dumrutan blir jag galen på. Första gången blir det rätt sedan fel och såvidare. Om två veckor vankas det semester då ska vi ta tag i saker och ting. Då minsann ska det bli träning varje dag på morgontimmarna är det tänkt. Allt för att höstens tävling ska bli av.

Av veronica - 6 juni 2009 18:34

Jag hade sett framför mig hundar som gör 10:or men det var ingen sådan dag. Däremot var det Karlssons dag idag både dotter och mor på prisklassen. Det var roligt då AC kämpat med Chip för att få till det med friaföljet. Annars funderar jag om jag är lite pedantisk när det gäller min träning. Själv skulle jag inte närma mig tävlingsplanen om jag inte tror mig kunna få ett första pris men här var det en som bara -nej rutan avstår vi!??? Tävlingsledaren i sitt lilla huvud 40 p tjatjing.*kassaapparat*

Själv skulle jag hellre lägga mer på träning av detta moment innan jag börjar tävla. Kanske det är därför det blir så lite tävling för oss.;)

Några roliga anekdoter dock. Tävlingsledaren med "lottopporten" i handen framför föraren(apportering med dirigering). Föraren försöker ta apporten varav det blir 2 sekunders dragkamp mellan föraren och tävlingsledaren. Tävlingsledaren:-Nej, du ska knacka på en av sidorna inte ta den.

Apporteringen med dirigeringen. Hunden springer ut till konen, ställer sig klockrent, tävlingsledaren börjar räkna 1001, 1002 föraren skickar hunden och hunden gör allt perfekt. Tävlingsledaren- Tyvärr ska man invänta tävlingsledaren kommendering. Föraren -Jaha, får vi göra om då eller vad?

Det är då tävlingsledaren förstår att det är nog inte bara den första elittävlingen föraren gör utan hon har nog aldrig sett någon elittävling eller läst reglerna heller.

Presentation

Omröstning

Vad vill du helst att jag ska skriva om?
 vallnings inlägg
 agility inlägg
 Trick och tips inlärning
 tips för bättre hundmöten
 näringslära och barf
 vardags träning
 nosework inlägg
 nosativerings tips
 fysträning utomhus
 fysträning inomhus
 tips för bättre inkallningar
 tips för antijakt träning

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards