Alla inlägg den 25 januari 2017

Av veronica - 25 januari 2017 17:45

 

Vi har haft 2 dagar av agilityträning. Den ena dagen gick hållaren till mobilen sönder andra gången hamnade jag i oflyt i filmningen så jag filmade mina pauser och stängde av träningen med Swisch. Så denna gång finns inte så mycket film på vad vi gjort.


Vi har jobbat med trippel and dubbel och Swisch har fått arbeta på sin nivå med dessa övningar. Scoobie filade på threadles och handlingsmässigt är det inga problem men en ribba åkte ner ganska ofta. Och i skrivandes stund kom jag på att jag glömt att sätta ut poolnuddles som hjälp. Swisch fick köra en tunnel och hopphinder med leksaken som target första gångerna. Vi kom till tunnel och två hopphinder utan target på andra tillfället med honom, men det var det som inte blev filmat.




Vi har testat den lilla bumpen och då hände det saker... Han fick plötsligt sämre träffar än någonsin.  

Jag flyttade bumpen flera gånger för att han får inte till träffen som jag vill och till slut sattes den precis i hans steg vilket gjorde det bästa resultatet för hans träffar.  :O Just nu ligger vi och laborerar var den ska ligga så jag kan sätta silvertejp på baksidan var den ska vara.

   


Swischen har fått träna med targetmatta. Första passet såg ut 10011 med 60 % framdelsträff. 100% tassträff. Jag ändrade förutsättningen med att hålla i leksaken istället för att låta den ligga på backen. Den lilla grejen gjorde tydligen stor skillnad.

Andra passet 01100 40% framdelsträff och 80% tassträff då sista var miss. Det är det sämsta passet vi någonsin haft.


Vi har kört pass 2 på däcket med Swisch. Jag började med 3 meters avstånd framifrån och sedan från sidan. Leksaken kastades efter han gjort rätt. Han visade upp ett säkert beteende så då lekte vi klockan från 90 graders vinkel runt. Han gjorde sammanlagt 3 fel på 15 repetioner varav vänstersida stod för 2. Avståndet varierade mellan 5-7 meter. Han sprang självsäkert och sökte upp ringen i däcket i sista passet oavsett hur svårt det var för han att se däcket. Nästa gång kommer jag att höja till normalhöjd men göra det lättare med avståndet när vi tränar.

Presentation

Omröstning

Vad vill du helst att jag ska skriva om?
 vallnings inlägg
 agility inlägg
 Trick och tips inlärning
 tips för bättre hundmöten
 näringslära och barf
 vardags träning
 nosework inlägg
 nosativerings tips
 fysträning utomhus
 fysträning inomhus
 tips för bättre inkallningar
 tips för antijakt träning

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards